Falafel

Falafel
Na tento recept potřebujeme velmi dobrý mixér (vysokovýkonostní), poněvadž cizrnu mixujeme za syrova, jen díky tomu se falafel krásně poji a nedrobí se nám...pokud nemáme tak dobrý mixér mužeme cizrnu prohnat mlýnkem na maso 🙂
Write a review
Print
Falafel
  1. 200g sušené Cizrny
  2. 2 stroužky Česneku
  3. 1 malá cibule
  4. 1 menší svazek Petrželky
  5. 1 lžička Římského Kmínu
  6. 1 lžika nadrceného Koriandru
  7. 1 lžička Papriky Sladké
  8. Nastrouhaný čerstvý Muškátový Oříšek
  9. 1 lžička mletého Zázvoru
  10. 1 lžíce Olivového Oleje
Tzaziky
  1. 1 velký Sójový Jogurt
  2. 1 Okurka
  3. 2 stroužky Čeneku
  4. Kopr, Sůl, Pepř
Ostatní
  1. Pita Chleba
  2. Ledový Salát
  3. Rajčata
Instructions
  1. Cizrnu namočíme přes noc
  2. Všechny přísady na falafel dáme do mixéru a mixujeme dokud nevznike krémová směs. Mokrýma rukama tvarujeme malé "karbanátky", které dáváme na plech vyložený pečícím papírem. Originál falafel jsou kuličky fritované v oleji, ale tím, že nejsem zastánce přemíry oleje a fritování, tak jsem vytvořila pidi "karbanátky", které se lépe pečou v troubě jak kuličky 🙂 Karbanátky jsem lehce potřela olejem. Pečeme pri 200 stupních dokud karbanátky nejsou z obou stran krásně zlatavé. Musíme je minimálně jednou otočit a znova zlehka potřít olejem. Pečení trva cca. 20-30 minut
  3. Zatímco se falafel peče, připravíme si tzaziky. Okurku nastrouháme na hrubo, vymačkáme z okurky veškerou vodu. Promícháme s jogurtem, pridáme utřený česnek (opě tolik česneku jak máme rádi), kopr, sůl, pepř
  4. Ledový salat, rajčata nakrájíme na kousky dle libosti 🙂
  5. Pitu chleba rozkrojíme, na dno dáme tzaziky, "vyložíme" zeleninou, dáme do pity 2 falafely a nakonec zakápneme tzaziky
vegansky-koutek.cz http://www.vegansky-koutek.cz/

Turecká Pizza

Turecká Pizza
Serves 4
Write a review
Print
Těsto
  1. 350g Špaldové Mouky
  2. 70g Krupičky
  3. 1 lžička Soli
  4. 1 lžička Třtinového Cukru
  5. 1 baliček Sušeného Droždí
  6. 250 ml Vody
  7. 1 lžíce Olivového Oleje
Tofu-Směs
  1. 1 Tofu Natural (cca. 200g)
  2. 2 lžíce Oleje
  3. 1 Cibule
  4. 1 Červená Paprika
  5. 1 lžíče Protlaku
  6. 300 ml Passat
  7. 1 stroužek Česneku (utřený)
  8. 1 lžička Papriky sladké
  9. 1 lžička Papriky pálivé
  10. 1 lžicka Římského Kmínu
  11. 1 malá Chilli Paprička
  12. 1 lžíce Bílého Vinného octa
  13. 1 lžička Oregana
  14. 1 lžička Bazalky
  15. 1 lžička Tymiánu
  16. 1 lžička Rozmarýnu
  17. 1 lžička Saturejky
  18. 1 lžička Estragonu
  19. 1 lžíce Černých a Zelených Oliv (hodně na drobno nakrájených)
Ostatní
  1. Rajčata
  2. Okurka
  3. Lední Salat
  4. Červená Cibule
  5. Sójový Jogurt
  6. Česnek
  7. Sůl, Pepř
Den předem
  1. Tofu rozdrobíme a promícháme se všemi ingrediencemi na omáčku (kromě červené papriky, cibule a protlaku) Dáme do pytlíku a dáme přec noc zamrazit
Těsto
  1. 250 ml vlažné vody promícháme se sušeným droždím a lžičkou cukru. Necháme na 10 minut stranou
  2. Mouku, krupičku, sůl a olivový olej promícháme s droždovou vodou a vypracujeme v těsto. Trvá to pár minut vznike tužší těsto. Necháme 2 hodiny kynout
Tofu-Směs
  1. Rozmraženou Tofu-Směs orestujeme do "křupava", přidáme na jemno nakrájenou cibuli a po chvíli i nakrájenou červenou papriku (slupku jsem oloupala škrabkou na brambory, nenám ráda spluky v jídle :-), pár minut restujeme, dokud cibule a červená paprika nezměknou. Zahustíme protlakem
Příprava Pizzy
  1. Troubu předehřejeme na 200 stupnů
  2. Těsto rozdělíme na 4 kusy. Z každého kusu vyválíme tenký ovál. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Na syrové těsto navrstvíme omáčku (může být i horká), okraje necháme bez omáčky (tak jako na pizze :-). Dáme péct cca. na 15-20 minut. Okraje jsou krásně do hněda. Pizza bude pěkně křupat.
  3. Zatímco se nám pizza peče nakrájíme ledový salát, okurku a rajčata, červenou cibuli na kousky. Sójový jogurt promícháme s utřeným česnekem (na celý jogurt jsem dala asi 4 stroužky česneku, ale samořejmě záleží jak kdo má rád česnek), česnekovou omáčku osolíme, opepříme
  4. Horkou pizzu posypeme syrovou zeleninou a zakápneme česnekovou omáčkou
vegansky-koutek.cz http://www.vegansky-koutek.cz/
IMG_1050

„Feta“ z Mandlí

"Feta" z Mandlí
Originál receipt mám z http://www.maplespice.com/2011/04/baked-almond-feta-with-dill-oil.html Jen jsem ho musela lehce poupravit množství vody, mně to přislo málo 🙂 Jinak bylo by asi hodně odvážné tvrdit, že to chutná jako feta, ale to mi je úplně jedno, mně to chutnalo tak jako tak. Je to výborný krémovitý sýr a v úpravě se sušeným rajčetem a lístky bazalky, to by opravdu sen 🙂 Druhý den jsem jen lehce potřela hořčicí a taky "výbordelný" :-)) Další výhoda tohoto receptu je, že se člověk obejde bez vysokovýkonostního mixéru...tak určitě zkuste, pochutnáte si 🙂
Write a review
Print
Ingredients
  1. 145g Mandlové Mouky
  2. 300-400 ml vody
  3. 60 ml Citrónové Štávy
  4. 3 lžice Olivového Oleje
  5. 2 stroužky Česneku
  6. 2 lžičky Soli
Instructions
  1. V mixéru necháme promíchat všechny ingredience
  2. Vezmeme menší misku, do misky dáme cedník, cedník vyložíme plátýnkem. Do plátýnka dáme mandlovou smeš a plátýnko zagumičkujeme. Dáme přes noc do ledničky, aby mandlová směs pustila co nejvíce vody
  3. Druhý den vyjmeme mandlovou směs z plátýnka, dáme do zapékajicí misky a pečeme pri 200 stupních cca. hodinu
vegansky-koutek.cz http://www.vegansky-koutek.cz/
IMG_1029

 

Hrachová Polévka

Hrachová Polévka
Write a review
Print
Ingredients
  1. 500g Žlutého Hrachu
  2. 1 1/2 l vody
  3. 4 Mrkve
  4. 2 Cibule
  5. 2 Pórky
  6. 1 lžíce Oleje
  7. 1 1/2 l Zeleninového Vývaru
  8. 3 lžíce Majoránky
  9. 4 stroužky Česneku
  10. 2 lžíce Dýňových Semínek
  11. 2 lžice Slunečnicových Semínek
Instructions
  1. Jsem zvyklá i loupaný a půlený hrách pře noc namočit do studené vody
  2. Druhý den dáme vařit hrách do 1 a 1/2 litru vody (já dávam do všech lustěnin co vařim kousek mořských řas, kupodivu nikdy lustěniny "nenasákly" chuť řas :-). Vaříme cca. 15 minut do poloměkka
  3. Mezitím cibulu, pórek, mrkev nakrájíme na větší kousky. Na lžici oleje vše osmahne, dokud zelenina nedostane lehce barvu. (Zeleninu připravujeme ve velkém hrnci) Přidáme majoránku
  4. Uvařený hrách propláchneme ve studené vodě a přidáme k zelenině. Zalijeme 1 1/2 litrem zeleninového vývaru, necháme cca. 20 minut vařit. Krátce před koncem přidáme utřený česnek. Polévku rozmixujeme tyčovým mixérem do hladka
  5. Na sucho osmahneme jak dýňová tak i slunečnicová semínka. Semínkami posypeme polévku
vegansky-koutek.cz http://www.vegansky-koutek.cz/

Zelené Smoothie s Mangem

IMG_1030

Zelené Smoothie Klasika

IMG_1021

Opečené Brambory se Zelím

Opečené Brambory se Zelím
Serves 2
Sýry značky Vegusto jsou jediné sýry, které si občas dopřeji. Chutově opravdu připomínají sýr a hlavně co se týče složení, tak jedině u těchto sýrů nemám pocit, že musím do 5 minut umřit na otravu různých dochucovadel, stabilizátorů a všech těch "výborných" Eček :-))))
Write a review
Print
Ingredients
  1. 6 středních Brambor
  2. 4 Šalotky
  3. 1 konzerva/sklenice hotové Cizrny
  4. 200g Zelí
  5. 1 lžička Uzené Soli
  6. 1 lžička Uzené Papriky
  7. 2 lžíce Oleje na smažení
  8. Sůl, Pepř
  9. Sýr Vegusto Piquant (není nutný)
Instructions
  1. Brambory oloupeme, nakrájíme na kostičky. Zelí nakrájíme na tenké nudličky. Necháme si rozpálit pánev
  2. Vlijeme olej a začneme opékat brambory, často promicháme, aby se opékaly ze všech stran. Po 5-10 minutách pridáme nakrájenou šalotku. Opekáme pod přikrytou pokličkou, aby nám brabory brzo změkly. Jakmile jsou brabory skoro měkké, pridáme zelí a opékáme pár minut. Ochutíme solí a paprikou. Přidáme slitou a propláchnutou cizrnu. Necháme jen krátce prohrát a servírujeme s nastrouhym sýrem Vegusto.
vegansky-koutek.cz http://www.vegansky-koutek.cz/

Quinoa Karbanátky s Avokádovým Krémem

Quinoa Karbanátky s Avokádovým Krémem
Write a review
Print
Karbanátky
  1. 150g Quinoa
  2. 250 ml Zeleninového Vývaru
  3. 6 snítků Petrželky
  4. 1 lžička Sladké Papriky
  5. 1 Červená Cibule
  6. 3 lžíce Cizrnové mouky
  7. 2 lžičky Maizeny
  8. Olej na smažení
Avokodávý Krém
  1. 1 Avokádo
  2. 1 stroužek Česneku
  3. 1 lžíce Limetkové Štávy
  4. 1/2 Chilli Papričky
  5. Sůl
Jako Příloha
  1. 200g Shitake/Hlívy Ústřičné
Instructions
  1. Nejdříve si připravíme avokádový krém. Avokádo rozřízneme, vydlabeme lžičkou a dáme do misky, přidáme na jemno nakrájenou chilli papřičku, utřený česnek, limetkovou šťávu. Vidličkou rozmačkáme na krém. Pokud si chceme usnadnit práci, mužeme vše dát do mixéru 🙂 Rádně osolíme. Dáme do ledničky
  2. Quinou propláchneme horkou vodou, dáme do hrnce, zalijeme zeleninovým vývarem a varíme cca. 10 minut. Opět propláchneme studenou vodou, dáme do misky a necháme zchladnout.
  3. Červenou cibuli nakrájíme na hodně jemno, petrželky nasekáme také na jemno. Obojí dáme k zchladlé quinoe, přidáme sladkou papriku, římský kmín, cizrnovou mouku a maizenu. Dobře prohněteme rukama. Necháme si rozpálit pánev
  4. Mokrýma rukama vytvarujeme malé karbanátky (karbanátky jsou dost drobivé, ale když je propracujeme nejdřive mokrýma rukama, jdou se dobře tvarovat a pánvi ztuhnou 🙂 a na dostatečném množství oleje osmažíme z obou stran. Karbanátky by měly být pěkně hnedé a křupavé.
  5. Zatím co se nám smaži karbanátky, houby nakrájíme na menší kousky a na jiné pánvy osmažíme
  6. Karbanátky podáváme s avokádovým krémem a houbami
vegansky-koutek.cz http://www.vegansky-koutek.cz/

Zelené Smoothie s Kokosovou Vodou

IMG_1017

Chřest s Paprikovou Omáčkou

Chřest s Paprikovou Omáčkou
Serves 4
Tento recept je důkaz toho, že chřest nepotřebuje vždy jen holandskou omáčku, aby chutnal 🙂
Write a review
Print
Na Omáčku
  1. 800g Červených Paprik
  2. 60g Mandlí ("Hranolky")
  3. 1 lžíce Citrónové Šťávy
  4. 1 lžička Chilli
  5. 2 lžíce Olivového Oleje
  6. 50-100 ml Zeleninového Vývaru
  7. 6 lžice Mandlové Smetany (nebo jakékoli jiné rostlinné smetany)
  8. Sůl, Pepř
Ostatní
  1. 1 kg Brambor
  2. 1,5 g Chřestu
  3. 2 lžíce Třtinového Cukru
  4. 1 lžička Alsanu
Instructions
  1. Rozehřejme si troubu na 200 stupnů. Papřiky omyjeme, rozkrojíme na půlky, vnitřek odstraníme. Plech vyložíme pečím papírem a rozprostřeme na něj půlky paprik. Pečeme dokud se na paprikách nevytvoří černé "puchýřky" (trvá to cca. 20 minut). Papriky dáme do mísy, přikryjeme potravinářskou fólií.
  2. Brambory i se slupkou dáme vařit. Konce chřestu odkrojíme , stonky oloupeme a buď vaříme v celku nebo chřest nakrájeme na vetší kousky.
  3. Madle orestujeme na suché pánvi, zalilejeme lžící citrónové šťávy, posypeme chilli a promícháme dokud se šťávy nevypaří. Mandle dáme stranou
  4. Nyní sloupneme papriky. Papriky dáme do vyšší nádoby, přidáme olivový olej, 50 ml zeleninového vývaru a polovinu orestovaných mandí a tyčovým mixérem rozmixujeme na hladkou masu. Paprikovou směs dáme do hrnce, přilijeme mandlovou smetanu, 50 ml zeleninového vývaru a vaříme dokud nezvnikne kremová omáčka. Dochutíme solí a pepřem.
  5. Chřest vaříme ve vodě se solí, cukrem a Alsanem. Vaříme cca. 10 minut.
  6. Brambory jakmile jsou měkke slijeme a nakrájíma na půky/čtvrtky.
  7. Na talíř dáme omáčku, na něj položíme chřest, posypeme zbylými mandlemi a podáváme s bramborem.
vegansky-koutek.cz http://www.vegansky-koutek.cz/